28/12/18

ΗΛΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ


ΓΕΝΙΚΑ  

 Ποια μέσα χρησιμοποιούνται για να γίνει μία σύνδεση;

Ήλοι (Καρφιά)
Κοχλίες (βίδες)
Συγκολλητικά υλικά
Σφήνες

2 Ποιες συνδέσεις ονομάζονται λυόμενες και ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους;

Λυόμενες συνδέσεις λέγονται αυτές που τα συνδεόμενα κομμάτια συνδέονται έτσι, ώστε να αποσυνδέονται εύκολα και χωρίς την καταστροφή του μέσου σύνδεσης.
Τέτοιες συνδέσεις επιτυγχάνονται με κοχλίες, σφήνες, ελατήρια. Χρησιμοποιούνται, όταν υπάρχει ανάγκη τα συνδεόμενα μέρη να αποσυνδέονται συχνά. Όταν φθαρούν από τη συχνή συναρμολόγηση - αποσυναρμολόγηση, μπορούν εύκολα να αντικατασταθούν, γιατί η μαζική παραγωγή τους τα καθιστά φθηνά.

3 Ποιες συνδέσεις ονομάζονται μη λυόμενες ή σταθερές και ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους;

Μη λυόμενες συνδέσεις λέγονται αυτές που τα συνδεόμενα κομμάτια συνδέονται με μόνιμο τρόπο και αποσυναρμολογούνται μόνο με καταστροφή του μέσου σύνδεσης. Πολλές φορές δε κατά την αποσυναρμολόγηση δημιουργούνται φθορές και στα συνδεόμενα μέρη.
Χρησιμοποιούνται, όταν υπάρχει ανάγκη στεγανότητας της κατασκευής, π.χ. για την κατασκευή δεξαμενής. Για αυτές τις συνδέσεις χρησιμοποιούνται ήλοι (καρφιά) ή συγκολλήσεις. Η συγκόλληση όμως είναι ένας ειδικός τρόπος μη λυόμενης σύνδεσης, γιατί αυτό που επιτυγχάνει τη συγκόλληση είναι η θερμότητα.

4 Τι είδους συνδέσεις πραγματοποιούμε με τις συγκολλήσεις και πιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό τους σε σχέση με τα άλλα μέσα σύνδεσης;’

Η συγκόλληση είναι ένας ειδικός τρόπος μη λυόμενης σύνδεσης, γιατί αυτό που επιτυγχάνει τη συγκόλληση είναι η θερμότητα.

5 Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες καταπονήσεις;

Εφελκυσμός – θλίψη – τμήση – διάτμηση – κάμψη – στρέψη.

6 Πιο είναι το αίτιο της καταπόνησης στον εφελκυσμό την θλίψη την διάτμηση στην κάμψη και την στρέψη;

Το αίτιο της καταπόνησης στον εφελκυσμό την θλίψη και την διάτμηση είναι η δύναμη
Το αίτιο της καταπόνησης στην κάμψη και την στρέψη είναι η ροπή

7 Σε ποιες καταπονήσεις εμφανίζονται ορθές τάσεις και σε ποιες διατμητικές;

Στον εφελκυσμό την θλίψη και την στρέψη αναπτύσσονται κυρίως ορθές τάσεις (κάθετες στις διατομές)
Στην διάτμηση και την στρέψη αναπτύσσονται κυρίως διατμητικές τάσεις (παράλληλες στις διατομές)
8 Για ποια διατομή γίνεται ο υπολογισμός αντοχής ενός στοιχείου μηχανών;

Γίνεται υπολογισμός για την κρίσιμη διατομή, δηλαδή τη διατομή που εμφανίζει το μεγαλύτερο κίνδυνο θραύσης ή ανεπίτρεπτης μόνιμης παραμόρφωσης, εξαιτίας μεγάλων φορτίων ή άλλων ειδικών κατά περίπτωση λόγων.
Αφού υπολογιστεί η ελάχιστη απαιτούμενη τιμή για την κρίσιμη διατομή, γίνεται η απαραίτητη τυποποίηση της, ώστε να διευκολύνεται η επιλογή από τους καταλόγους της παραγωγής και να εξασφαλίζεται κατά το δυνατό οικονομική λύση.

ΗΛΟΙ

1 Τι είναι, πως κατασκευάζεται, από ποια υλικά, και από ποια μέρη αποτελείται ο ήλος.

Ο ήλος είναι μέσο μη λυόμενης σύνδεσης
Ο ήλος αποτελείται από δύο μέρη τον κορμό και την κεφαλή
Οι ήλοι κατασκευάζονται από:
Ανθρακούχο χάλυβα χαλκό αλουμίνιο.
Η επιλογή του υλικού εξαρτάται από το σκοπό της σύνδεσης και το υλικό των συνδεόμενων κομματιών, αλλά το υλικό του ήλου θα πρέπει να είναι απαραίτητα το ίδιο με το υλικό των συνδεόμενων κομματιών για να μην υπάρχει κίνδυνος δημιουργίας σκουριάς και φθοράς των μετάλλων από την εμφάνιση διμεταλλικών τάσεων στα σημεία επαφής ήλων και ελασμάτων.
Οι σιδερένιοι ήλοι κατασκευάζονται από χάλυβα st 34 και st 38 και σε εξαιρετικές περιπτώσεις από χάλυβα st 44

2 Ποιες διαστάσεις απαιτούνται για τον προσδιορισμό των ήλων

Για τον προσδιορισμό των ήλων απαιτούνται δύο κυρίως διαστάσεις:
η διάμετρος του κορμού d (mm) και το μήκος l (mm) του ήλου
Οι διαστάσεις των ήλων που χρησιμοποιούνται σε σιδηροκατασκευές είναι τυποποιημένες κατά DIN 124 και είναι:
η διάμετρος d του κορμού το μήκος l του κορμού το ύψος k της κεφαλής η διάμετρος D της κεφαλής και η ακτίνα R του τόξου της κεφαλής
Όταν ο ήλος είναι βυθισμένος ως μήκος του ήλου l παίρνουμε το μήκος του κορμού συν το ύψος της κεφαλής k και θα πρέπει να γνωρίζουμε και την γωνία α της κωνικής κεφαλής
 
3 Ποια στοιχεία θα πρέπει να γνωρίζουμε για να προμηθευτούμε έναν ήλο; ή Πως τυποποιούνται οι ήλοι

Για να προμηθευτούμε έναν ήλο θα πρέπει να γνωρίζουμε την ονομασία του, την διάμετρό του το μήκος του κορμού του, το υλικό κατασκευής του και το φύλλο DIN στο οποίο βρίσκεται η μορφή του.

4 Πως διακρίνονται οι ήλοι ανάλογα με την μορφή της κεφαλής τους και την διάμετρό τους;

Οι ήλοι ανάλογα με την μορφή της κεφαλής τους διακρίνονται σε ημιστρόγγυλους, φακοειδείς, και επιπεδοκαμπύλους ή πλατυκέφαλους
Οι φακοειδείς ήλοι ανάλογα με το αν η κεφαλή τους είναι βυθισμένη ή όχι στα συνδεόμενα κομμάτια ονομάζονται στην πρώτη περίπτωση βυθισμένοι και στην δεύτερη ημιβυθισμένοι.
Τα καρφιά με διάμετρο κορμού μικρότερη από 10 χιλιοστά ονομάζονται απλώς ήλοι
Οι ήλοι λέγονται λεβητόκαρφα όταν έχουν διάμετρο μεγαλύτερη από 10 χιλιοστά.

5 Τι γνωρίζετε για τους φακοειδείς ήλους;

Η κεφαλή τους είναι λιγότερο καμπυλωτή από των ημιστρόγγυλων και μοιάζει με φακό. Οι φακοειδείς ήλοι ανάλογα με το αν η κεφαλή τους είναι βυθισμένη ή όχι στα συνδεόμενα κομμάτια ονομάζονται στην πρώτη περίπτωση βυθισμένοι και στην δεύτερη ημιβυθισμένοι

6 Ποιες συνδέσεις ονομάζονται ηλώσεις:

Ηλώσεις ονομάζονται οι μόνιμες συνδέσεις με ήλους Εφαρμόζονται στις συνδέσεις ελασμάτων και ράβδων κανονικών διατομών για την κατασκευή δοχείων και σιδηροκατασκευών.

7 Ποια είναι μειονεκτήματα και ποια τα πλεονεκτήματα των ηλώσεων σε σχέση με τις συγκολλήσεις;

Μειονεκτήματα των ηλώσεων είναι τα εξής:

Οι ηλώσεις είναι κατασκευές βαριές αρκετά δύσκολες στην κατασκευή τους και χρονοβόρες και ακριβότερες συνήθως από της συγκολλήσεις με αποτέλεσμα οι συγκολλήσεις να προτιμώνται για μόνιμες συνδέσεις.


Πλεονεκτήματα των ηλώσεων είναι τα εξής

Συνδέουν κομμάτια που δεν επιδέχονται συγκόλληση, τα συνδεόμενα κομμάτια δεν χάνουν την αντοχή τους από υψηλές θερμοκρασίες όπως αυτές που αναπτύσσονται στις συγκολλήσεις, δεν δημιουργούνται τάσεις στα συνδεόμενα κομμάτια προτιμώνται όταν η σύνδεση καταπονείται από κρουστικά ή δυναμικά φορτία και είναι εύκολος ο έλεγχος της ποιότητάς τους.

8 Σε ποιες κατηγορίες διακρίνονται οι ηλώσεις:
8 ι) ανάλογα με το σκοπό και τις απαιτήσεις που προορίζονται;

Οι ηλώσεις ανάλογα με το σκοπό και τις απαιτήσεις χωρίζονται σε
Σταθερές ηλώσεις Χρησιμοποιούνται ως ενώσεις μεταφοράς δυνάμεων σε κατασκευές από χάλυβα και ελαφρά μέταλλα καθώς και στην γενική κατασκευή μηχανών
Στεγανές ηλώσεις Χρησιμοποιούνται για την επίτευξη στεγανότητας στην κατασκευή δοχείων
Στερεοστεγανές ηλώσεις Χρησιμοποιούνται σε ατμολέβητες και κλειστά δοχεία για μεγάλη εσωτερική πίεση και όταν επιθυμούμε στεγανότητα και μεταφορά δυνάμεων
Ηλώσεις προσκολλήσεως Χρησιμοποιούνται ως ένωση για επενδύσεις μεταλλικών σκελετών με ελάσματα λεωφορεία αεροπλάνα κτλ

8 ι ι) τον τρόπο κατασκευής;

Ανάλογα με τον τρόπο κατασκευής οι ηλώσεις διακρίνονται σε:

Ηλώσεις επικάλυψης Το ένα έλασμα τοποθετείται πάνω στο άλλο κατά ένα τμήμα του
Ηλώσεις με αρμοκαλύπτρες Τα ελάσματα τοποθετούνται μετωπικά και ο αρμός καλύπτεται από ένα ή δύο ελάσματα που λέγονται αρμοκαλύπτρες

8 ιιι) τις σειρές των ήλων

Ανάλογα με τις σειρές των ήλων οι ηλώσεις διακρίνονται σε ηλώσεις μονής διπλής ή τριπλής σειράς

8 ιν) την θέση των αξόνων των καρφιών

Όταν οι άξονες των ήλων συμπίπτουν η ήλωση λέγεται παράλληλη ενώ όταν οι σειρές μετατεθούν λέγονται ρομβοειδείς ή ζικ ζακ.
  
8 ν) τον αριθμό των καταπονούμενων διατομών του ήλου;

Ανάλογα με τον αριθμό των διατομών των ήλων οι ηλώσεις διακρίνονται σε ηλώσεις απλής και διπλής τομής

9 Ποια στοιχεία θα πρέπει να γνωρίζουμε για να σχεδιάσουμε και στην συνέχεια να κατασκευάσουμε μια ήλωση;(σκαρίφημα)

Τα στοιχεία του ήλου (d,I,k,a)
Την απόσταση μεταξύ δύο γειτονικών ήλων της ίδιας σειράς που λέγεται βήμα της ήλωσης t
την απόσταση μεταξύ δύο παράλληλων σειρών ήλων (e)
την απόσταση της τελευταίας σειράς ήλων από την άκρη των ελασμάτων(l1) ,e1
την απόσταση των ήλων από τον αρμό αν πρόκειται για ηλώσεις με αρμοκαλύπτρες(e2)
τον αριθμό των σειρών των ήλων (n)
και τέλος τα πάχη των ελασμάτων και αρμοκαλυπτρών.(s,s1,s2)

10 Με ποιες μεθόδους κατασκευάζονται οι ηλώσεις τι θα πρέπει να προσέχουμε κατά την κατασκευή τους;

Οι ηλώσεις κατασκευάζονται είτε με το χέρι είτε μηχανικά.
Μέθοδος με το χέρι. Εδώ περιλαμβάνεται και η ήλωση με πιστολέτο.
Μηχανική μέθοδος. Κατά τη μέθοδο αυτή, με συνεχή πίεση του ήλου από μηχανή, επιτυγχάνεται η δημιουργία της κεφαλής του ήλου Και στις δύο περιπτώσεις προκαλείται αρχικά σύσφιγξη των ελασμάτων.
Στη μέθοδο με το χέρι η σύσφιγξη γίνεται με μηχανικούς σφικτήρες, ενώ στη μηχανική γίνεται αυτόματα με τη μηχανή. Ακολουθεί το τρύπημα των ελασμάτων, καταβάλλοντας προσπάθεια οι οπές (τρύπες) που θα δημιουργηθούν να είναι ομοαξονικές. Οι οπές των ελασμάτων για την κατασκευή των ηλώσεων θα πρέπει να είναι πάντα 1 χιλιοστό μεγαλύτερες από την διάμετρο του ήλου. Μετά τοποθετείται ο ήλος και διαμορφώνεται η κεφαλή.
Κατά την κατασκευή των ηλώσεων η διαμόρφωση της δεύτερης κεφαλής γίνεται εν ψυχρώ ή εν θερμώ αν ο ήλος έχει διάμετρο μεγαλύτερη από 8 χιλιοστά και το μήκος του ήλου θα πρέπει να είναι λίγο μεγαλύτερο από το πάχος των ελασμάτων.
 
11 Τι θα πρέπει να προσέχουμε κατά την κατασκευή των ηλώσεων;

Να έχουμε τα κατάλληλα εργαλεία και να κάνουμε σωστή χρήση.
Προσοχή στη διάμετρο της οπής σε σχέση με την διάμετρο του ήλου (να είναι πάντα 1 χιλιοστό μεγαλύτερη από την διάμετρο του ήλου).
Να δίνεται προσοχή στην σύσφιξη των κομματιών πριν το τρύπημα.
Η οπή πρέπει να ανοίγεται ταυτόχρονα και στα δύο ελάσματα.
Να δίνεται προσοχή στο μήκος του κορμού του ήλου.

12 Σε ποιες καταπονήσεις υπολογίζονται με βάση τους κανονισμούς οι ήλοι, και τα ελάσματα;

Με βάση τους κανονισμούς οι ήλοι υπολογίζονται σε διάτμηση και σύνθλιψη στην επιφάνεια των οπών των ελασμάτων. τα ελάσματα καταπονούνται σε εφελκυσμό

13 Σε ποιες περιπτώσεις οι ηλώσεις ως μέσο μόνιμης σύνδεσης κομματιών είναι αναντικατάστατες;

Συνδέουν κομμάτια που δεν επιδέχονται συγκόλληση, τα συνδεόμενα κομμάτια δεν χάνουν την αντοχή τους από υψηλές θερμοκρασίες όπως αυτές που αναπτύσσονται στις συγκολλήσεις, δεν δημιουργούνται τάσεις στα συνδεόμενα κομμάτια προτιμώνται όταν η σύνδεση καταπονείται από κρουστικά ή δυναμικά φορτία και είναι εύκολος ο έλεγχος της ποιότητάς τους.

1 O ήλος είναι μέσο μη λυόμενης σύνδεσης
Σ
Λ

2 Ο ήλος αποτελείται από δύο μέρη τον κορμό και την κεφαλή
Σ
Λ

3 Οι ήλοι ανάλογα με την μορφή της κεφαλής τους διακρίνονται σε

α) ημιστρόγγυλους, φακοειδείς και επιπεδοκαμπύλους ή πλατυκέφαλους
β) ημιστρόγγυλους επιπεδοκαμπύλους και πλατυκέφαλους
γ) ημιστρόγγυλους, φακοειδείς, επιπεδοκαμπύλους χοντροκέφαλους
δ) ημιστρόγγυλους, φακοειδείς, λεβητόκαρφα ή πλατυκέφαλους

4 Οι φακοειδείς ήλοι ανάλογα με το αν η κεφαλή τους είναι βυθισμένη ή όχι στα συνδεόμενα κομμάτια ονομάζονται στην πρώτη περίπτωση βυθισμένοι και στην δεύτερη ημιβυθισμένοι
Σ
Λ

5 Τα καρφιά με διάμετρο κορμού μικρότερη από 10 χιλιοστά ονομάζονται απλώς ήλοι
Σ
Λ
6 Οι ήλοι λέγονται λεβητόκαρφα όταν:

α)έχουν διάμετρο μεγαλύτερη από 10mm
β) έχουν διάμετρο μικρότερη από 10mm
γ) έχουν διάμετρο ίση με 10mm
δ) έχουν διάμετρο από 10 έως 15 mm

7 Οι ήλοι κατασκευάζονται από

α) Ανθρακούχο χάλυβα χαλκό κτλ. Η επιλογή του υλικού εξαρτάτε από το σκοπό της σύνδεσης και το υλικό των συνδεόμενων κομματιών, αλλά από υλικό οπωσδήποτε .διαφορετικό από το υλικό των συνδεόμενων κομματιών για λόγους αντοχής του ήλου.

β) Ανθρακούχο χάλυβα χαλκό αλουμίνιο. Η επιλογή του υλικού εξαρτάτε από το σκοπό της σύνδεσης και to υλικό των συνδεόμενων κομματιών, αλλά το υλικό του ήλου θα πρέπει να είναι απαραίτητα το ίδιο με το υλικό των συνδεόμενων κομματιών για να μην υπάρχει κίνδυνος δημιουργίας σκουριάς και φθοράς των μετάλλων από την εμφάνιση διμεταλλικών τάσεων στα σημεία επαφής ήλων και ελασμάτων

γ) Ανθρακούχο χάλυβα χαλκό αλουμίνιο. Η επιλογή του υλικού εξαρτάτε από το σκοπό της σύνδεσης και το υλικό των συνδεόμενων κομματιών, αλλά το υλικό του ήλου θα πρέπει να είναι απαραίτητα το ίδιο με το υλικό τουλάχιστον ενός από τα συνδεόμενα κομμάτια για να μην υπάρχει κίνδυνος δημιουργίας σκουριάς και φθοράς των μετάλλων από την εμφάνιση διμεταλλικών τάσεων στα σημεία επαφής ήλων και ελασμάτων.

δ) ανθρακούχο χάλυβα χαλκό αλουμίνιο κτλ, Η επιλογή του υλικού εξαρτάτε από το σκοπό της σύνδεσης και το υλικό των συνδεόμενων κομματιών, αλλά από υλικό οποιοδήποτε διαφορετικό από το υλικό των συνδεόμενων κομματιών για λόγους αντοχής των ελασμάτων

8 Οι σιδερένιοι ήλοι κατασκευάζονται από χάλυβα st34 και st38 και σε εξαιρετικές περιπτώσεις από χάλυβα st44
Σ
Λ

9 Για τον προσδιορισμό των ήλων απαιτούνται δύο κυρίως διαστάσεις: η διάμετρος του κορμού d (mm) και το μήκος 1 (mm) του ήλου
Σ
Λ

10 Οι διαστάσεις των ήλων που χρησιμοποιούνται σε σιδηροκατασκευές είναι τυποποιημένες κατά DIN 124 και είναι η διάμετρος d του κορμού το μήκος Ι του κορμού το ύψος k της κεφαλής η διάμετρος D της κεφαλής και η ακτίνα R του τόξου κεφαλής
Σ
Λ

11 Όταν ο ήλος είναι βυθισμένος ως μήκος του ήλου L παίρνουμε το μήκος του κορμού συν το ύψος της κεφαλής Κ και θα πρέπει να γνωρίζουμε και την γωνία α της κωνικής κεφαλής
Σ
Λ

12 Για να προμηθευτούμε έναν ήλο θα πρέπει να γνωρίζουμε

α) το μήκος του κορμού του, το υλικό κατασκευής του και το φύλλο DΙN στο οποίο βρίσκεται η μορφή του

β) την ονομασία του, το μήκος του κορμού του, το υλικό κατασκευής του και το φύλλο DΙN στο οποίο βρίσκεται η μορφή του

γ) την ονομασία του, το μήκος του κορμού του και το φύλλο DΙN στο οποίο βρίσκεται η μορφή του

δ) έναν πενταψήφιο κωδικό με τα στοιχεία του ήλου

13 Ηλώσεις ονομάζονται οι μόνιμες συνδέσεις με ήλους
Σ
Λ

14 Μειονεκτήματα των ηλώσεων είναι τα εξής

α) Οι ηλώσεις είναι κατασκευές βαριές αρκετά δύσκολες στην κατασκευή τους και δεν δημιουργούν τάσεις στα συνδεόμενα κομμάτια

β) Οι ηλώσεις είναι κατασκευές βαριές αρκετά δύσκολες στην κατασκευή τους και χρονοβόρες και ακριβότερες συνήθως από της συγκολλήσεις με αποτέλεσμα οι συγκολλήσεις να προτιμώνται για μόνιμες συνδέσεις.

γ) Οι ηλώσεις είναι κατασκευές βαριές αρκετά δύσκολες στην κατασκευή τους και δεν μπορούμε να ελέγξουμε την ποιότητα τους

δ) τίποτα από τα παραπάνω

15 Πλεονεκτήματα των ηλώσεων είναι τα εξής

α) Συνδέουν κομμάτια που δεν επιδέχονται συγκόλληση, τα συνδεόμενα κομμάτια δεν χάνουν την αντοχή τους από υψηλές θερμοκρασίες όπως αυτές που αναπτύσσονται στις συγκολλήσεις

β)Δεν δημιουργούνται τάσεις στα συνδεόμενα κομμάτια προτιμώνται όταν η σύνδεση καταπονείται από κρουστικά ή δυναμικά φορτία και είναι εύκολος ο έλεγχος της ποιότητας τους.

γ) όλα τα παραπάνω

δ) μόνο το α
 
16 Κάντε την πιο κάτω αντιστοίχηση

1 Σταθερές ηλώσεις
Α) Τα ελάσματα τοποθετούνται μετωπικά ελάσματα που λέγονται αρμοκαλύπτρες
2 Στεγανές ηλώσεις
Β) Το ένα έλασμα τοποθετείται πάνω στο άλλο κατά ένα τμήμα του
3 Στερεοστεγανές ηλώσεις
Γ) Χρησιμοποιούνται ως ένωση για επενδύσεις μεταλλικών σκελετών με ελάσματα λεωφορεία αεροπλάνα κτλ
4 Ηλώσεις προσκολλήσεως
Δ)Χρησιμοποιούνται σε ατμολέβητες και κλειστά δοχεία για μεγάλη εσωτερική πίεση και όταν επιθυμούμε στεγανότητα και μεταφορά δυνάμεων
5 Ηλώσεις επικάλυψης
Ε) Χρησιμοποιούνται για την επίτευξη στεγανότητας στην κατασκευή δοχείων
6 Ηλώσεις με αρμοκαλύπτρες
Στ) Χρησιμοποιούνται ως ενώσεις μεταφοράς δυνάμεων σε κατασκευές από χάλυβα και ελαφρά μέταλλα καθώς και στην γενική κατασκευή μηχανών

17 Ανάλογα με τις σειρές των ήλων οι ηλώσεις διακρίνονται σε ηλώσεις μονής διπλής ή τριπλής σειράς
Σ
Λ

18 Όταν οι άξονες των ήλων συμπίπτουν η ήλωση λέγεται παράλληλη ενώ όταν οι σειρές μετατεθούν λέγονται ρομβοειδείς ή ζικ ζακ
Σ
Λ

19 Ανάλογα με τον αριθμό των διατομών των ήλων οι ηλώσεις διακρίνονται σε ηλώσεις απλής και διπλής τομής
Σ
Λ

20 Για να κατασκευάσουμε μια ήλωση θα πρέπει να γνωρίζουμε

α) τα στοιχεία του ήλου

β) το βήμα της ήλωσης, την απόσταση μεταξύ δύο παράλληλων σειρών ήλων, την απόσταση της τελευταίας σειράς ήλων από την άκρη των ελασμάτων, την απόσταση των ήλων από τον αρμό αν πρόκειται για ηλώσεις με αρμοκαλύπτρες τον αριθμό των σειρών των ήλων και τέλος τα πάχη των ελασμάτων και αρμοκαλυπτρών

γ) όλα τα παραπάνω

δ) τίποτα από τα παραπάνω

21 Οι ηλώσεις κατασκευάζονται είτε με το χέρι είτε μηχανικά
Σ
Λ

22 Οι οπές των ελασμάτων για την κατασκευή των ηλώσεων θα πρέπει να είναι πάντα 1mm μεγαλύτερες από την διάμετρο τον ήλου
Σ
Λ
23 Κατά την κατασκευή των ηλώσεων η διαμόρφωση της δεύτερης κεφαλής γίνεται εν ψυχρώ ή εν θερμώ αν ο ήλος έχει διάμετρο μεγαλύτερη από 8 χιλιοστά και το ύψος του ήλου θα πρέπει να είναι λίγο μεγαλύτερο από το πάχος των ελασμάτων
Σ
Λ

24 Για μια επιτυχημένη ήλωση πρέπει να προσέξουμε τα εξής:

α)να έχουμε τα κατάλληλο., εργαλεία και να κάνουμε σωστή χρήση, η οπή πρέπει να ανοίγεται ταυτόχρονα και στα δύο ελάσματα και να δίνεται προσοχή στην σύσφιξη των κομματιών κατά το τρύπημα

β) πρέπει να δίνεται προσοχή στο μήκος του κορμού του ήλου και στην διάμετρο της καρφότρυπας

γ) μόνο το α

δ) όλα τα παραπάνω